Kaixo denoi!
Hemen nabil Dragoi Bolako bideoak hobetzeko prozesu amaigabe honetan :barre:
Foroan eskura daukagun Dragoi Bolako materiala DVDetan oinarritzen da. Dakizuen moduan, teknologiak aurrera egin hala, erremasterizazio berriak ateratzen dira, eta Dragoi Bolaren kasuan hasiak dira HDra saltoa ematen.
Pelikuletatik hasi dira. Ez da harritzea, masterrik onena daukan materiala baita, eta, horrenbestez, erremasterizatzeko materialik errazena.
Harrigarria badirudi ere, lehen HD bideoa ez da Blurayan editatutakoa izan. Duela hilabete batzuk Amazon Video JPk Dragoi Bola lizentziatu zuen. Bideoak zintzilikatzean, aspaldi argitaratutako DVDak baino kalitate dezente hobea zeukatela konturatu zen jendea. Itxuraz Toei pelikulak erremasterizatzen zebilen eta Amazoni master berria pasa zion. Gainera master hau master gordina da, hau da, digitalizatu eta filtrorik aplikatu gabe pasa zion.
Itxarotekoa zen laster blurayan ere argitaratzea, eta hala izan da. Itxarotekoa zen baita ere Blurayako bideoa Amazonekoa biano hobea izatea, baina hori ez dago hain argi... Bluray ediziorako filtroak aplikatu dizkiote bideoari eta jendea ez dago oso konforme. Koloreak uniformeagoak dira, bai, baina trukean bideoek definizioa galdu dute. Jende gehiago dago Blurayen kontra, alde baino.
Ni neuk ez dakit zer esan, egia esan... Eta horregatik lehen pelikula bi bideoekin montatu dut. Ea zer deritzozuen.
Nik HDan jada ez dut bideorik konprimatzen; datozen moduan uzten ditut. Amazoneko bideoek 6 GB inguru izaten dituzte; Bluraytik ateratako bideo bakarra aurkitu dut eta hau 2 GB inguruan dabil.
Bideoez aparte, hona hemen kaptura batzuk.
Bluray

Amazon

Hemen kolore zuzenketa bat somatzen da Blurayan, baina trukean hodeietako definizioa galtzen da.
Bluray

Amazon

Filmak berez 35 mm-ko karreteetan eginda daude. Seriea, aldiz, 16 mm-koetan. Zenbat eta irudi handiagoa, orduan eta errazagoa erremasterizatzen. Zko 5. pelikula (Coolaren lehenengoa) berezia da. Izan ere, nahiz eta filmaren zati handiena 35 mm-koa izan jatorriz, Bardock-en pelikulako sekuentzia batzuk dauzka hasieran (16 mm). Kalitate salto handia igartzen da 35 mm-tik 16-ra; 16koak grano dexente gehiago dauka. Hori "zuzentzeko", pelikula horri kriston filtrazio gogorra aplikatu zioten. Gainera eszena konkretu horiei aplikatu beharrean, film osoari aplikatu diote. Emaitza?
Bluray (16 mm-ko eszena jatorrian)

Amazon (16 mm-ko eszena jatorrian)

Bluray (35 mm-ko eszena jatorrian; ez zeukan zertan filtrorik jaso)

Amazon (35 mm-ko eszena jatorrian)

Bluray (16 mm-ko eszena jatorrian)

Blurayei zentsura tonto bat aplikatu diete...
Bluray

Amazon (kaptura DVDetakoa da berez)

Bluray

Bluray

Blurayan hankasartzeren bat edo beste ere konpondu dute
Bluray

Amazon

Amazoneko bideoak aspaldi atera ziren eta muntaia eginda dago. Oraindik igo ez baditut Blurayen zain nengoelako izan da... Uste nuen Amazoneko bideoak baino hobeak izango zirela eztabaidarik gabe, eta ez zeukan zentzurik hilabete batzuetan erretiratuko nituen bideoak igotzeak... Baina orain egia esan ez dakit zer egin...
Zuen ustez zein da hobea? Amazonekoa ala Bluraykoa? Amazonekoa bada, Blurayekin ahazten naiz, Amazonekoak igotzen ditut eta fuera. Blurayak hobeak badira, horiekin ere muntaia egin, horiek igo eta bi bertsioekin geratuko naiz nire disko gogorrean.
Amazoneko linkaBlurayko linka